VERİ KOORDİNASYON MERKEZİ
Kore (MOLIT) “K-City Network, Global Akıllı Şehirler İş birliği Programı” Hibesi
Kore Arazi Altyapı Ulaştırma Bakanlığı’nın (MOLIT) K-City Ağı Küresel İş birliği Programı Ağı kapsamında hibe alınan “Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Akıllı Şehir Veri Koordinasyon Merkezi” projesi çerçevesinde Samsung SDS ile çalışılmıştır. Samsung SDS'nin kanıtlanmış metodolojisine dayanarak Gaziantep Akıllı Şehir Koordinasyon Merkezi için ise ana plan ve fizibilite çalışmalarının ardından tamamlanan Veri Koordinasyon Merkezi faaliyete geçmiştir.
Merkez içinde bulundurduğu birden fazla birim ve ekiplerle organize bir şekilde çalışmaktadır. Bu birimler koordinasyondaki roller aşağıda yer almaktadır;
VATANDAŞA GERİ DÖNÜŞ
- GİKOM kapanan taleplerin genel durumuna göre vatandaş aranıp memnuniyet bilgisi ve hizmet veren personellerin/birimin anket verisi alınır.
- Alınan veriler personel/birim performansı çıkarılır. Bu verilere göre personel/birimin eksik ya da en iyi olduğu konularda ki bilgisi ortaya çıkar.
- Olumlu sonuçlanan fakat vatandaşın memnun değilim cevabının nedenleri ve ilk başvuru zamanı, sonuç zamanına kadar geçen her adımın incelenerek sebeplerinin tespiti yapılır. Vatandaşla sürekli irtibat kurularak olumsuzluğu en azamiye indirmek için gerekliyse sahada çalışmalar yapmak.
- Birimlerin GİKOM’dan gelen talepleri sonuçlandırmış fakat vatandaş aynı şikâyeti tekrar bildirmişse birimler arası koordinasyonu sağlayıp işi yapan birimin doğru yapıp yapmadığı ve vatandaşın sorun/istek/şikâyetinin çözümü konusunda bilgisinin gerekliyse saha çalışmaları yaparak tespiti yapılır.
- Tamamen vatandaşın sorun/istek/şikayet memnuniyeti için çalışmalar yapıp tüm verilerin raporlanması için ilgili departmana bildirir.
VERİ ANALİZİ VE RAPORLAMA
- ALO 153, ALO 185 ve GİKOM sistemlerinden elde edilen verilerin analizi ve mevcut CBS verileri ile entegrasyon da sağlanarak mekansal ve sözel raporlar oluşturmak,
- Geçmiş yıllardaki verilerin analiz sonuçlarına göre erken müdahaleyi gerçekleştirmek adına aylık raporlama karşılaştırmaları ve mevsimsel istatistikler kullanılarak geçmiş yılların aylara göre yoğunluk gösteren konu başlıklarına önden tedbirler alınması için «Erken Uyarı Sistemi» kullanmak,
- Her ayın ilk haftası, geride kalmış aya ait GİKOM başvuruları raporlanarak bütünü görmeleri ve geçmiş yıllara kıyasla dönemsel tabloyu değerlendirmeleri adına ilgili daire başkanlıklarına «Aylık GİKOM Analiz Raporu» hazırlamak,
- Belediyemiz bünyesindeki tüm kurum ve kuruluşlardan talepler doğrultusunda elde edilen verilerin düzenlenmesi, analizi ve raporlanmasını sağlamaktır.
İSTATİSTİK BİRİMİ
Kurulmasını hedeflediğimiz İstatistik Birimi olarak, başta büyükşehir belediyemiz olmakla beraber şehrimizde hizmet veren kamu kuruluşlarına ihtiyaç duydukları alanlarda, veri ve bilgilerin, derlenmesini, gerekli istatistiklerin üretilmesini, yayımlanmasını ve dağıtılmasını sağlamaktır.
İstatistik Birimi; ALO 153 & GİKOM ve ALO 185 GASKİ sistemlerinden, saha anket çalışmalarından halihazırda veri elde etmekte ve analiz/raporlama yapabilmektedir.
Kapsamlı ve faydalı analiz/raporlamalar yapılabilmesi toplumsal hizmet adına karar alma aşamalarında güvenilir ve yol göstericiliğin artması, veri madenciliğinde kazanım sağlanabilmesi büyük ve güvenilir veri havuzuna sahip olmaktan geçmektedir. Bu kapsamda belediyemiz tüm birimlerinin aynı çatı altında toplanması önem arz etmektedir.
Oluşturulacak yazılım sistemi ile tüm birimlerde gerçekleştirilen faaliyetler, katılımcı/kullanıcı bilgileri, etkinlikler, eğitimler, sosyal yardımlar vs. büyük bir veri havuzu oluşturacaktır.
GİKOM
- Taleplerin hızlı neticelenmesi,
- Taleplerin mümkün olduğunca daha olumlu neticelenmesi,
- Hızlı ve olumlu dönüşler nedeniyle vatandaş memnuniyetinde artış,
- Vatandaşa nezdinde kurumsal imajın güçlenmesi,
- Birimlerin taleplere karşı ciddiyet düzeyinin artırılması,
- Birimler arası koordinasyon kabiliyetinin artırılması,
- Birimlerin iş yapma şekillerinin standartlaştırılması,
- Sağlıklı Analitik veriler üretilmesi,
- Analiz kabiliyetinin artırılması,
- Analizler doğrultusunda reel hedefler üretilmesine yardımcı olunması,
- Alo 153 ve diğer kanallardan gelen vatandaş taleplerini ilgili birimlere gönderilip takibinin sağlanması, taleplerin daha çok olumlu olarak ve kısa sürede kapanması için ilgili birimlerle koordinasyon faaliyetlerinin sağlanması ve talep sonuçlarının vatandaşa ulaştırılmasının sağlanması görevini yürütmektedir.
ZABITA
- Zabıta hizmetlerinin daha hızlı, daha etkin ve sürekliliğini sağlamak, dolayısıyla trafik güvenliği ve yaya güvenliğini tehlikeye düşüren her türlü oluşuma müdahale etmek amacıyla, kavşaklarda bulunan her türlü gayri yasal satıcılar, dilenciler, cam siliciler, karton toplayıcılar gibi oluşumlara, bunlarla beraber trafik kazaları ve kamu malına verilen hasarlara, dijital kavşak kameraları vasıtasıyla takip ederek bölge ekiplerine ivedilikle bildirilmekte, ekiplerimizce hızlı bir şekilde müdahale edilerek yasal işlemler yapılmaktadır.
- Çevre kirliliğine neden olan hafriyat araçlarına, belirtilen alanlar dışına döküm yapmamaları, araç takip sistemi üzerinden hafriyat çıkarılan alanlar ile izin verilen döküm alanları dışına çıkmaları ve bu alanlarda damper kaldırmaları durumunda, sistem üzerinden alınan sinyaller ile ivedilikle bölge ve çevre ekiplerine bildirilerek, oluşabilecek çevre kirliliğinin önüne geçilmektedir.
- Veri Koordinasyon Ekibi ile müşterek çalışmalar dahilinde vatandaşlarımızdan gelen talep ve şikayetlerin çözüm uzmanımız vasıtasıyla çözümlenerek, ilgili birimlere sevki ve saha ekiplerinden gelen denetim sonuçlarının incelenmesi, denetim sonuçları ile ilgili vatandaşlarımıza bilgilendirme yapılması görevleri icra edilmektedir.
- Deprem, sel, su baskını ve yol çökmesi gibi olası doğal afet ve kriz durumlarında Belediye Kanunu, Büyükşehir Belediye Kanunu ile diğer kanun ve yönetmeliklerde belirtilen ve belediye zabıtasına tevdi edilen görevleri yerine getirmektedir.
- Olası kriz anlarında Büyükşehir Belediyemizin diğer birimleri ile ortak çalışmalar yürütülmesi, belediye zabıtası hizmetlerinin tam, zamanında ve etkin olarak yerine getirilmesi maksadıyla denetim, kontrol ve önleyici tedbirleri alma görevleri yerine getirilmektedir.
İTFAİYE
- Termal Kameralı Drone vasıtasıyla yangın, arama-kurtarma ve devriye uçuşlarına ait canlı görüntülerin, Veri Koordinasyon Merkezi’ndeki ekran platformlarına yansıtılarak kurum yöneticileri ile ekipler arasında koordinasyon kurulmasının sağlanması.
- Veri Koordinasyon Merkezi sorumluları ile kurulan koordinasyon sayesinde müdahale ekiplerimize güncel haritalar üretilmesi.
- Veri Koordinasyon Merkezi’nde birimimiz için oluşturulan verilere dayanarak istatistik raporları hazırlanması ve bölgesel stratejiler üretilmesi.